15 Mayıs 2012 Salı



HİKAYE2

“Aşure günleri Serdümen mahallesinin sine destelerinde yer alıyordum Bir gün yakışıklı bir gencin zincir vurduğu esnada kadınlara baktığını fark ettim Bu duruma dayanamayıp ona bir tokat attım, sonra da onu deste gurubundan dışarı çıkardım Birkaç dakika sonra elim ağrıdı ve yavaş yavaş ağrısı şiddetlenmeye başladı Doktora başvurmak zorunda kaldım. Bana  “Ağrının nedenini anlayamıyorum, ama ağrısını dindirip yatıştıracak bir yağ var” dedi.
Doktorun verdiği yağı kullandım Hiç faydası olmamıştı Bilakis ağrısı ve şişi daha da artmıştı Eve geldiğimde ağrısına dayanamayıp bağırmaya başladım Akşam bu yüzden uyuyamadım Gecenin sonlarına doğru gözlerim ağırlaşmaya başladı ve uyudum Rüyamda Şah Çerağ [1] hazretlerini gördüm Bana “O genci bulup rızasını almalısın!” dedi
Uyandığımda elimin ağrısının sebebini anlamıştım Gidip o genci buldum ve kendisinden özür diledim Nihayet gönlünü alarak razı ettim Kısa bir süre sonra elimin şişkinliği yattı, acısı da dindi
Hata ettiğimi ve o genç hakkında kötü zanna kapıldığımı anlamıştım O gün İmam Hüseyin’in (as) matemlisine saygısızlık edilmemesi gerektiğini öğrenmiştim”
Bu kıssadan almamız gereken şu ki; Allah ve Resulüne bağlı kişilere saygısızlık etmek ve onları (basit sebeplerden dolayı) rencide etmek tehlikeli olduğu gibi ilahî belanın gelip çatmasına ve O’nun gazabına uğramaya neden olur.

Bu hikâyede aşağıdaki hangi kötü davranış sergilenmektedir?

A)           KİBİRLENMEK   
B)           KÖTÜ ZANDA BULUNMAK
C)           KUSUR ARAŞTIRMAK
D)           HİÇBİRİ

5 yorum:

  1. Yazı gerektiğinden fazla büyük okumakta zorluk yaşanmasına neden olabilir.

    YanıtlaSil
  2. hikayeyi senaryo şeklinde oynatıp video şeklinde sunabilirsin..

    YanıtlaSil
  3. olabilir aslında,bununla ilgili rol oynama yöntemiyle bir tiyatro bile çevrilebilir.

    YanıtlaSil
  4. Evet bencede hikaye tarzında değilde tiyatro şeklinde olması daha öğretici ve kalıcı olmasını sağlayabilir.

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlara katılıyorum dramaya uyarlansaydı daha güzel olurdu....

    YanıtlaSil